Dit zijn de beste brand activations van juni 2019

De maand dat Corona en IKEA lieten zien dat je met creatieve ideeën de wereld een beetje schoner en mooier kunt maken.

Corona – Fit Cans

Bureau: Leo Burnett México

Als het gaat om plastic vervuiling pakken steeds meer bedrijven hun maatschappelijke rol. Een van de mooiste voorbeelden is Losing Blue van Corona. Op de vleugels van deze doorlopende campagne ging de Mexicaanse brouwer aan de slag met zijn sixpacks. Die worden bijeen gehouden met plastic ringen waarin (zee)dieren verstrikt kunnen raken. Corona liet open source een systeem ontwikkelen waarmee blikjes zonder gebruik van plastic aan elkaar kunnen worden geschroefd. Daardoor blijft er, behalve de (recyclebare) blikken, geen rotzooi over.

Advertentie
advertisement

IKEA – ThisAbles

Bureau: McCann

Nog een inspirerende purpose marketing-case, deze keer op het gebied van inclusiviteit. Want ThisAbles is veel meer dan een slimme woordspeling. Het is een ijzersterk idee dat – helemaal volgens de merkwaarden van IKEA - het dagelijks leven van zoveel mogelijk mensen beter maakt. In het Israëlische project maakt de woonreus zijn design toegankelijk voor mensen met een handicap door slimme add-ons voor geliefde meubels te ontwikkelen. Eerst alleen voor de Israëlische markt en nu ook wereldwijd via gratis 3D print-blauwdrukken en videotutorials.

Kyrö Distillery – Professional Queuers

Bureau: Superson

Wie klein is, moet slim zijn. Dus liet de onafhankelijke Finse distilleerder Kyrö geen fancy stands bouwen om de aandacht van festivalgangers te trekken. Het merk deed iets wat veel creatiever en effectiever is: zijn klanten helpen met het meest irritante klusje op zomerfestivals. Zo ontstond een simpel, maar geniaal idee genaamd Puolestakyröttäjät. Oftewel: professionele queuers die namens Kyrö voor jou in de rij gaan staan. Deze handige huurlingen haalden drankjes voor de festivalbezoekers, zodat die geen seconde van een optreden hoefden te missen.

 

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie