Dit zijn de beste merkactivaties van februari 2020

De maand dat Samsung een 943 km lange foto liet schieten en Budweiser een touchdown scoorde tijdens Superbowl

Budweiser – BudX Hotel
Wink

Samsung – 943 km lange panoramafoto 943 km

Bureau: Uzina

Samsung vierde de lancering van de nieuwe Galaxy S10 met een waanzinnig avontuur. Een schipper, schrijver en fotograaf maakten een acht dagen durende zeiltocht. Hun doel: een 943 km lange panoramafoto van de hele Portugese kust. De foto, te zien op Samsung’s website, is helemaal geschoten met de Galaxy S10. Naast een demonstratie van de kwaliteiten van het toestel legde het event een basis voor een schat aan geschreven en geschoten verhalen.

Advertentie
advertisement
Samsung – 943 km lange panoramafoto 943 km

Budweiser – BudX Hotel

Bureau's: Wink, Octagon

Budweiser volgde twee routes tijdens Super Bowl. Op tv een patriottistische spot, in Miami een driedaags live-event vol spetterende feesten, celebs en optredens van De La Soul, Black Eyed Peas en Diplo. Op de gastenlijst van het BudX Hotel stonden 200 influencers uit 20 landen, stuk voor stuk goed voor een miljoen volgers of meer. Via deze Kings of Culture, zoals Budweiser ze noemt, verwacht het biermerk uiteindelijk meer dan 1 miljard media-impressies te scoren.

Budweiser – BudX Hotel

Budweiser – Recup Arena

Bureau: Bootleg

Meer sterk werk van Budweiser. Met ReCup Arena in Sotsji geeft het merk een creatieve en duurzame twist aan zijn langdurige sponsorschap van de FIFA World Cup. Tijdens het WK voetbal 2018 in Rusland liet Bud 50.000 opgehaalde plastic beker recyclen. Deze bekers vormden de bouwstenen van een in het oog springend voetbalveld, dat dit jaar werd gebouwd. Van wegwerpplastic naar tweede leven; een mooie manier om als merk je duurzaamheidsstrategie te onderstrepen.

Budweiser – Recup Arena

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het afgelopen jaar gekozen.

Advertentie