Dit zijn de beste brand activations van mei 2019

De maand dat Jeep mensen in India de kans gaf om te stemmen en Burger King Turkse fans aanspoorde om zelf Whoppers te grillen.

Jeep – JeepDemocracy

Bureau: Leo Burnett India

In India, ‘s werelds grootste democratie, waren de afgelopen maand parlementsverkiezingen. Maar lang niet iedereen van de 900 miljoen kiezers is in staat om zijn stem uit brengen. Veel plattelanders kunnen door de onherbergzame natuur en gebrek aan transport de stembureaus niet bereiken. En zeg je onherbergzaam en transport, dan zeg je Jeep. Het automerk bracht de meest afgelegen Indiase streken in kaart en regelde konvooien om mensen naar steden te brengen, zodat zij voor het eerst in hun leven hun stem konden laten horen.

 

Advertentie
advertisement

Burger King – Mini Flame Grill

Bureau: VMLY&R / ISTANBUL

Hoewel Burger King als een koning heerst over de Turkse fastfoodwereld, heeft niet iedereen toegang tot de Whopper. En dat leidt soms tot geklaag op social media. Onder meer vanuit het stadje Sinop, waar geen vestiging is. Burger King reageerde met een vrij briljante activatie. Ze stuurden de klagers de speciaal ontwikkelde Mini Flame Grill: een BBQ in de vorm van Whopper-doos waarmee je zelf burgers kunt maken. Tegelijkertijd lanceerden ze een serie melige online video’s. Die filmpjes werden massaal opgepikt, waarna veel meer mensen in Turkije de Flame Grill wilden.

 

WildAid & CHANGE Vietnam – Be Their Bodhisattva

Bureau: Dinosaur Vietnam

Marketing is timing. Dat bewijst deze spot-on activatie weer eens, waarmee non-profits WildAid en CHANGE de handel in illegale dierenproducten in Zuidoost-Azië aan de kaak stelden. Tijdens de viering van het Vietnamese Nieuwjaar plaatsten ze knielende beelden van een bebloede neushoorn, olifant en pangolin voor een boeddhistisch heiligdom in Ho Chi Minh Stad. Het leek alsof de dieren aan het bidden waren, net als de meeste Vietnamezen doen op die dag. De installatie sloeg in als een bom en genereerde een waanzinnige hoeveelheid publiciteit.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie