Drie wijze marketing lessen van marketingbaas Maurice Barten

In deze aflevering staat Jumbo Supermarkten en Maurice Barten manager marketing online centraal

Hallo Jumbo! Hoe claim je met succes het category entry point ‘wat eten we’? In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. In deze aflevering staat Jumbo Supermarkten en Maurice Barten manager marketing online centraal. 
 

Les 1: How brands grow

“Zorg ervoor dat kopers in jouw categorie op de relevante momenten aan je denken. De theorie van Byron Sharp, ‘how brands grow’ is daarin een belangrijk uitgangspunt voor onze marketing strategie. Groeien doe je door middel van penetratie op te bouwen”

Een belangrijke category entry point voor Jumbo is ‘wat eten we’. Wanneer je denkt aan boter en kaas dan denk je automatisch ook aan…. eieren. “Wat wij willen is dat allerlei termen rondom ‘wat eten we’ mensen dan aan ons denken.” 
 

Les 2: Zorg altijd dat de bewijsvoering op orde is

“Het is leuk dat je op relevante momenten mensen aan jou kunnen laten denken, als je bijvoorbeeld jarig bent. Het is vervolgens niks waard als je niet het juiste assortiment hebt, het juiste voordeel en de juiste propositie.” 

Wij maken het category entry point ‘het moment om te vieren’ echt groot op zowel de as van propositie, voordeel en het juiste assortiment. 
 

Les 3: Persoonlijk relevant door juist gebruik van data

Be a butler, not a stalker.

“Zet klant data in, om dat ene juiste bericht te sturen en niet 10 berichten die in de buurt komen”. Maak je boodschap persoonlijk relevant, door je data goed op orde te hebben.
 

Big Shots is een online video-agency uit Amsterdam die werkt volgens het credo 'Make It Worth Sharing'. Onderverdeeld in de specialisaties Campagnes, Series, Corporate en We Explain, biedt Big Shots bureaus, merken en publishers creatieve en onderscheidende films en series, gemaakt voor het digitale tijdperk. Meer zien? Check Bigshots.nl.


NIMA Young Professionals inspireert young marketingprofessionals onder andere door een kijkje in de keuken van A-Merken tijdens de Top Marketing Tours-events. In 2019 zijn ze te gast bij HEMA, Blijdorp, Jumbo, Nationale Nederlanden en KLM. Lid worden, en hun evenementen bijwonen? Check NIMA.nl/yp.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.