Rivella x Scoupy

Een landelijke promotiecampagne, die ervoor zorgt dat iedereen in Nederland ten minste één keer Rivella proeft

beeld rivellaxscoupy

Doelstelling campagne

Eén van de grootste uitdagingen voor fabrikanten is: ‘het realiseren van een lange termijn baseline rotatie stijging.’ Vanuit deze uitdaging, ontwikkelde Rivella een landelijke promotiecampagne, die ervoor zorgt dat iedereen in Nederland, de verschillende smaken van Rivella, ten minste één keer, proeft.

Concept & uitwerking

D.m.v. insights en een Scoupy samplingactie, hielp DPG Media mee om dit doel te realiseren! DPG Media heeft unieke informatie over consumentendoelgroepen. Via een dashboard, waar socio demo gegevens, interesses en media- en aankoopgedrag samenkomen, wordt de behoefte van de consument in kaart gebracht en de marketing effectiviteit verhoogt.

Het resultaat

Het onderzoek dat Nielsen Media Research, in opdracht van Rivella uitvoerde, laat zien dat de Scoupy samplingactie het grootste lange-termijn effect heeft op de baseline rotatie!

De actie resulteerde in een constante uplift in verkoop en in de 8 weken na de samplingactie was er een significante stijging in verkoop te zien.

Uplift in sales: 

  • Index 108 in post periode
  • Index 111 voor specifiek voor de smaak Cranberry
  • Index 131 voor specifiek de smaak Green tea
Bekijk hier de videocase

Plaats als eerste een reactie