Nieuwe campagne Dremel: 'Iedereen heeft een doe-het-zelver in zich'

Accenture Song Nederland ontwikkelde de campagne voor doe-het-zelver Dremel, dat zich opnieuw tot klusschuwe jongeren richt.

‘Iedereen heeft een doe-het-zelver in zich’ is de nieuwe claim van het multi-tool-merk Dremel (onderdeel van Bosch) in de nieuwe internationale campagne.

Accenture Song Nederland ontwikkelde dit nieuwe merkidee voor Dremel, één van de grootste doe-het-zelf-merken ter wereld en bij velen bekend, behalve bij jongeren die door gebrek aan kennis en ervaring vaak liever professionele hulp inschakelen. Of ze kiezen ervoor om iets wat kapot is nieuw te kopen in plaats van op te knappen. Zonde, vindt Dremel. Er schuilt namelijk een doe-het-zelver in ons allemaal.

Daarom ging Accenture Song Nederland aan de slag met de ontwikkeling van een nieuw internationaal merkidee voor Dremel. 'We bedachten een nieuwe spokesperson: de inner DIY-er. Een enthousiast (en een tikkeltje luidruchtig) typetje dat tevoorschijn komt om jou aan te moedigen om vooral zélf aan de slag te gaan.  Waar anderen zich met feiten en cijfers richten op de doorgewinterde klusser, laat Dremel zien dat ze de doelgroep begrijpen en moedigen ze het DIY’en onder jongeren aan', aldus Gijs de Bruijn van Accenture Song.

Dit nieuwe typetje moet de drempel voor jongvolwassenen dus verlagen om te beginnen met doe-het-zelven. Dat gaat verder dan een leuke en herkenbare gimmick. Zo worden er per campagne verschillende how-to-video’s opgenomen met handige tips. 'We vertellen niet alleen dat het heel makkelijk is om te beginnen, we leggen ze dus ook uit hóe ze dat kunnen doen', licht Gul Altuntac van Dremel toe.

Vorig jaar richtte de doe-het-zelver zich ook al op millenials en Gen Z'ers die ze in hun campagne opriepen om niet voor iedere klus hun vaders (don't call dad) te bellen, maar om vooral zelf het gereedschap ter hand te nemen. 

De Inner-DIY’er komt tot leven in verschillende online en social video’s, -posts en banners en op het content platform van Dremel. De campagne gaat live in onder andere Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Later dit jaar volgt een tweede campagne om verder te bouwen aan de naamsbekendheid van het merk onder jongvolwassenen.

Credits
Klant: Gul Altuntac en Tessa van Nunen
Strategie: Gijs de Bruijn en Erik de Ruiter
Creatie: Leo van Oss, Nick Maas en Desmond Lissone
Creative Director: Paul Wauters
Account: Sammy-Jo Heijdra en Lisa Been
Regie: Jan Boon
DOP: Piet Deyaert
Media: Eva Schoon en Michiel Zwama
VFX: the Compound
Productie: Studio Zelden
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie