Accenture Song wint pitch Dremel

In de eerste campagne door Accenture Song moedigt Dremel (onderdeel van Bosch) jongeren aan hun vaders niet te bellen.

Na een pitch voor een nieuw full service marketingbureau heeft Dremel (onderdeel van Bosch) gekozen voor Accenture Song in Amsterdam. Het bureau was geen onbekende voor Dremel: de digitale strategie en het online campagnemanagement waren al onderdeel van de samenwerking. Nu komt daar, na een pitchtraject, ook communicatie en creatie bij. 

Advertentie
advertisement

In het eerste werk voor de producent van roterend gereedschap doet het de oproep: ‘stop calling your dad’. Dremel richt zich hiermee millenials en Gen Z'ers. In de kort films is te zien wat jonge generaties doen als er iets in huis moet gebeuren. Ze pakken hun telefoon, en schakelen hulp in. In de korte films zijn twee typische vaders te zien, die bepakt en bezakt met gereedschap hun kinderen komen redden. Gegeneerd nemen zij de hulp in ontvangst. Dat kan anders: 'stop calling your dad', zegt het merk, en doe het gewoon zelf. Met Dremel.

Dremel wil jongeren stimuleren het heft in eigen handen te nemen. De campagne bestaat uit verschillende online en social videos, posts en banners en is live in onder andere het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland en België.

Credits

Klant: Gul Altuntac en Tessa van Nunen
Strategie: Gijs de Bruijn en Erik de Ruiter
Creatie: Leo van Oss en Nick Maas
Account: Lisa Been en Sammy-Jo Heijdra
Media: Eva Schoon en Michiel Zwama
Design en Development: Tom Hoofs, Britt van Oenen en Dave Tervoort
Productie: Studio Beng Beng

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie