Prijswinnende campagne Eindhoven Merkwaardig zamelt geld in voor Kledingbank

Niet iedereen kan (nieuwe) merkkleding veroorloven. Daarom introduceerden Fama Volat een unieke kledinglijn met opmerkelijke opdruk.

Inspiratie voor een nieuwe campagne kun je overal vandaan halen, uit je eigen omgeving, via social media, door te reizen maar ook door te kijken naar anderen. En al helemaal door te kijken naar campagnes die een prijs hebben gewonnen. Wij lichten daarom een aantal cases uit die zijn bekroond met een SAN Accent: dé prijs voor adverteerders en mediabureaus.

De case

De kledingbank had nieuwe donaties nodig om klanten beter te kunnen helpen. De Kledingbank is een non profit organisatie met als doel het doorgeven van goed herbruikbare kleding voor hen die het hard nodig hebben, maar het (tijdelijk) niet kunnen betalen.

Het concept

Veel jeugd draagt merkkleding als statussymbool. Maar niet iedereen kan (nieuwe) merkkleding veroorloven. De kloof tussen arm en rijk wordt hierdoor pijnlijk zichtbaar. Om dit punt te maken, en tevens geld in te zamelen voor de kledingbank Eindhoven, introduceerden Fama Volat een unieke kledinglijn met opmerkelijke opdruk. Bijzondere shirts met daarop 'merken' als; Lacosteveel, Adidasduur, No Balance & Straatarmani.

Media- en middelenstrategie

De shirts, gedragen door bekende Eindhovenaren, legden het onderwerp op tafel en zorgden voor de nodige discussie en awareness. Het werd opgepakt door diverse landelijke media. Van TROUW tot RTL Nieuws en van 3FM tot Editie NL. De shirts waren niet te koop, je kreeg het shirt bij een eenmalige donatie aan de kledingbank.

Benieuwd naar het volledige succesverhaal van Eindhoven Merkwaardig? Jeroen Manders van Fama Volat vertelt meer op dpggrow.nl!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →