Unox introduceert vegetarische producten met geanimeerde commercial

Stapsgewijs zullen verschillende vegetarische producten worden geïntroduceerd.

Unox komt met een geanimeerde tv-commercial van zestig seconden, waarmee de nieuwe vegetarische producten worden gelanceerd. In deze uiting staat de vegetarische rookworst centraal.

De commercial toont een slagersfamilie, waarbij een natuurliefhebbend dochtertje stiekem de traditionele rookworst omwisselt met de vegetarische variant, vlak voordat de vader begint met het bereiden van de stamppot. De vader, de slager dus, heeft tijdens het diner zijn eigen dochtertje al snel in de smiezen, maar merkt ook dat de maaltijd er qua smaak niet op achteruit gaat.

Advertentie
advertisement

Meerdere vegetarische Unox-producten

Na de vegetarische rookworst zal Unox de andere vegetarische producten introduceren aan de hand van tag-ons. TBWA\Neboko heeft de campagne bedacht, de uitvoering lag in handen van Ambassadors. ‘Wanneer je een dagje zonder vlees wilt, bieden wij de oplossing met onze vegetarische lijn’, vertelt Thijs Sleddering, marketingmanager van Unox. ‘Om te beginnen met de vernieuwde vegetarische rookworst, maar ook de oer-Hollandse vegetarische knaks.’

Vincent Lammers, creative director van Ambassadors: ‘We wisten al dat we dieren, mensen en natuur konden animeren, maar voor deze storytelling-commercial moesten we onszelf op veel fronten overtreffen.’ De commercial zal deze maand nog in zijn volledigheid te zien zijn op tv. Daarna zal tot en met maart 2020 de ingekorte versie worden uitgezonden, inclusief tag-on ter introductie van de andere nieuwe vegetarische producten.

Credits:

Klant: Unox
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: Ambassadors

Reacties: 5

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Martin de Munnik
Heel veel awww.., heel weinig hhhmmm
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Pauline Arnoldus
Super lieve, maar ook goede reclame. Mensen zien alleen het vleesproduct in de winkel liggen en vergeten dat het om een levend wezen is gegaan.
Geweldig bezig Unox..Dikke pluim.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Hanz
Hopelijk met wat minder E-Stoffen en zo.....
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Kees
Op zich lovenswaardig, vegetarische rookworst. Maar ja, als je tv-kijkers terroriseert met "dit programma wordt mede verstoord door Alan Jope van Unilever"-reclames, dan verdien je geen klandizie. Als je het niet verkoopt, dan is vegetarische worst maken zinloze uitsloverij. Unilever kan beter de deuren sluiten, dan komt er in de supermarkt heel veel ruimte vrij voor verantwoordelijke bedrijven die zich niet van dit soort opdringerige reclamepraktijken bedienen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Annie
De vegetarische producten die Unox maakt zijn gewoon vies dat we allemaal geen of minder vlees moeten eten prima maar dit niet de worst was niet te pruimen de stoofpotjes en de ragout was een bonk zout. TIP ga maar lekker plantaardig eten en dan af en toe een 🥚 erbij is beter en dan lekker zelf gemaakt Dus geen kant en klare zooi😖
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie