Premium

Communicatiebazen vinden zichzelf goed, medewerkers denken daar heel anders over

Diepe kloof tussen managers en medewerkers in VS

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Communicatiemanagers in de VS  hebben een veel rooskleuriger beeld van hun eigen prestaties dan hun eigen personeel. Waar managers zichzelf erg goed beoordelen met een 6,7 op een schaal van 1 tot 7 is het oordeel van de medewerkers met 4,6 beduidend lager.

Dat blijkt uit van het Amerikaanse Plank Center for Leadership in Public Relations, dat 838 leidinggevenden en managers interviewde evenals hun medewerkers.

Zonnig aan de top

Het onderzoek legt een aantal verschillen bloot, waaronder de diepe kloof tussen waarderingscijfers. De  leiders beoordelen overigens niet alleen hun eigen prestaties hoger, ook op onderwerpen als ‘vertrouwen’, ‘bevlogenheid’, ‘werktevredenheid’ en ‘organisatiecultuur’ is hun oordeel veel hoger dan van de medewerkers zelf. Het leven ziet er wat zonniger uit aan de top, zo lijkt.

Bureaus blijer

Toch is nog altijd het overgrote deel (67%) van de PR-professionals tevreden of zeer tevreden met zijn baan, hoewel ook een aanzienlijk deel (22%) aangeeft ontevreden of zeer ontevreden te zijn. PR-professionals bij bureaus zijn overigens veel meer tevreden dan degenen die werkzaam zijn bij bedrijven of non-profitorganisaties. Blijkbaar is het werken met alleen communicatieprofessionals om je heen goed voor de werktevredenheid.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie