DVD definitief doorgebroken

Nederland kiest massaal voor dvd. In 32 procent van de huishoudens staat een dvd-speler, zo blijkt uit een onderzoek van Multiscope. Dat is een verdrievoudiging van de penetratie binnen één jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De dvd-speler is qua groei de absolute topper binnen een groep van 25 communicatie- en multimedia-apparaten die in het onderzoek betrokken werden.

De stijgende populariteit is overigens voor een belangrijk deel te danken aan het feit dat dvd-spelers standaard worden bijgeleverd in nieuwe pc’s. 45 procent van de in de Nederlandse huishoudens voorkomende spelers zijn ingebouwd in een computer.

Binnen de markt voor de standalone spelers maken drie merken zo’n beetje de dienst uit. Sony is marktleider met een aandeel van 29 procent, Philips volgt met 22 procent en Pioneer met veertien. Een duidelijk kleiner aandeel is er voor Panasonic, JVC, Kenwood, Akai en Samsung. In 2001 gaf de consument overigens 358 miljoen euro uit aan audio- en video-dvd’s. De meerderheid hiervan (64 procent) betrof audio-dvd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie