EuroClix zet database in voor marktonderzoek

Marketingbedrijf EuroClix is onder de naam PanelClix een nieuw onderdeel gestart voor marktonderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

EuroClix ging in 1999 van start en doet aan 'permission marketing', schrijft Emerce. De kern van EuroClix bestaat uit een database met 175 duizend Nederlanders, waarvan ´meer dan honderd kenmerken´ per inschrijving bekend zijn. Deze leden kunnen bij EuroClix meedoen aan marketingacties en krijgen daarvoor een vergoeding in de vorm van ´Clix´, die ze kunnen inwisselen voor producten. Adverteerders kunnen specifieke doelgroepen uit het bestand reclame via e-mail sturen, bijvoorbeeld met het verzoek een website te bezoeken of een product te kopen. EuroClix zet de database nu ook in voor marktonderzoek. Via PanelClix is een panel van 175 duizend Nederlanders beschikbaar. Leden krijgen betaald in Clix voor deelname aan het onderzoek. ´We doen alleen het veldwerk, we zijn geen marktonderzoeksbureau`, zegt directeur Bart Pluis. Klanten worden dan ook gezocht bij marktonderzoekers en adverteerders, die zelf verdere analyse van de data kunnen verzorgen. EuroClix is eigendom van onder meer VNU.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie