Grootste internetmarkt moet nog komen

Volgens Anthony Perkins, oprichter en hoofdredacteur van het vooraanstaande Amerikaanse tijdschrift Red Herring, moet de grootste internetmarkt nog komen. Dat gebeurt wanneer de ‘Always On’ generatie volwassen wordt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De meerderheid van de jongeren is nu al sterk afhankelijk van internet en mobiele telefoon. Dat creëert draagvlak voor deze technologie en daarmee is de basis gelegd voor een nieuwe golf toepassingen gericht op deze generatie.

De Amerikaanse tiener is gemiddeld 11,3 uur per week online, blijkt uit een recente studie van het UCLA Center for Communication Policy. Driekwart van de ondervraagden geeft aan dat internet een hele grote rol speelt in hun leven en dat ze het erg zouden missen als het er niet meer was. De gemiddelde 14-jarige kan zich geen leven voorstellen zonder ‘online zijn’.

Instant messaging is inmiddels een wijdverbreid fenomeen onder tieners; 74 procent maakt meerder keren per week gebruik van IM. Dat is bijna twee keer zoveel als het aantal volwassenen dat wel eens van IM gebruik maakt. In Europa wordt deze rol meer door SMS vervuld.

Ook op het gebied van studie is online technologie een steeds grotere rol gaan innemen. Maar liefst 94 procent van de jongeren gebruikt internet voor onderzoek of contact met leraren. Perkins: ‘Ik verwacht dat de grootste marktkansen rond internet nog voor ons liggen. De eerste fase van internet en de mobiele telefoon heeft draagvlak gecreëerd of sterker nog, afhankelijkheid. De echte leuke toepassingen moeten derhalve nog komen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie