Dit zijn de 3 genomineerden voor Adformatie Future CMO of the Year 2024

Het gaat om Carlijn Prins (Samsung), Celvin de Bie (Intertoys) en Koen Coopmans (Nationale Postcode Loterij).

Celvin de Bie, Carlijn Prins, Koen Koopmans

Adformatie kiest samen met een kundige en kritische vakjury de Future CMO of the Year. De jury is op zoek gegaan naar uitzonderlijk marketingtalent dat zich het afgelopen jaar aantoonbaar heeft onderscheiden. Er zijn veel goede marketeers in Nederland, maar het talent dat met deze award naar huis gaat, zet duidelijk een stap extra, en laat ook buiten de eigen rol zien het marketingvak echt te begrijpen en er iets aan toe te voegen.

Dit jaar zijn dat:

Carlijn prins

Leeftijd: 27 jaar
Functie: Marketing communicatie specialist Samsung


Carlijn Prins is binnen het Marketing Communicatie team verantwoordelijk voor de wearables categorie. Ze heeft een lange-termijn strategie ontwikkeld voor deze productgroep en met succes de Galaxy Watch6 geïntroduceerd. ‘Op het vlak van awareness, consideration en purchase-intent scoorden we ver boven het jaar ervoor. Een specifiek onderdeel van deze productlancering waar ik erg trots op ben, is de Samsung Sleep Rave. Dit idee startte vanuit een PR-briefing, maar kon uiteindelijk 360 doorvertaald worden. Ook de retail, sales en channel collega’s waren onwijs te spreken over deze unieke activatie (details onderstaand). Daarnaast heb ik twee partnerships opgezet, met als doel om de merkvoorkeur voor Samsung te vergroten onder Gen Z. Dit is de doelgroep waar voor ons merk de grootste uitdaging ligt.’

Celvin de Bie

Leeftijd: 29 jaar
Functie: Head of marketing Intertoys

Celvin de Bie is als head of marketing eindverantwoordelijk voor Marketing binnen de organisatie. Intertoys werkt bewust niet met marketing- of mediabureaus. De focus bij merkontwikkeling en mediastrategie/inkoop ligt op het versterken van de marktpositie van Intertoys als dé specialist in speelgoed en de missie om iedereen zo veel en vaak mogelijk aan het spelen te krijgen. ‘Afgelopen jaar maakten we daarbij een groei van vier procent in marktaandeel waarmee Intertoys zich marktleider in Nederlandse speelgoedmarkt mag noemen.’ Ook ging Intertoys van start met een nieuwe grootschalige contentstrategie en werden nieuwe doelgroepen gedefinieerd, 

Koen Coopmans

Leeftijd: 30 jaar
Functie: Team lead acquisition marketing Nationale Postcode Loterij

Koen Coopmans noemt zichzelf een moderne, brede marketeer met kennis van strategie, creatie, data, offline en online media. ‘Ik neem binnen het team graag de rol van aanjager op me. Mijn nieuwsgierigheid, enthousiasme en proactiviteit, gecombineerd met mijn daadkracht en besluitvaardigheid, stellen me in staat om nieuwe ideeën die waarde toevoegen voor onze business snel in de praktijk te brengen. Daarnaast vervul ik de rol van projectmanager of zelfs stakeholdermanager, waarbij ik sterk inzet op mijn communicatievaardigheden.’ Een belangrijk project waaraan hij succesvol een bijdrage deed de introductie van de nieuwe producten Plus en Premium.

De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens CMO Day in Amersfoort op 23 mei. Dan wordt ook de Adformatie CMO of the Year bekend.

De jury bestaat dit jaar uit:

  • Yvonne Nassar (hoofd marketing & communicatie Van Gogh Museum)
  • Erik Hoogenhout (Director business development marketing & operations CMS)
  • Jordi Hillenga (marketing & formule manager Ziengs, Future CMO of the Year 2023)
  • Dean Cooman (head of talent Boomerang FT)
  • Susanne van Nierop (hoofredacteur Adformatie)

De criteria

  • Vernieuwing: de marketeer heeft het afgelopen jaar het verschil weten te maken binnen de marketingorganisatie door dingen anders te doen
  • Succes: de vernieuwing heeft een aantoonbare positieve impact gehad op een van de marketingdoelstellingen en dit kan worden onderbouwd.
  • Visie: heeft een visie op de rol van marketing en de toekomst ervan en deelt deze met collega’s en/of vakgenoten. Hij/zij heeft een creatieve manier van presenteren.

De Adformatie Future CMO of the Year is niet ouder dan 30 jaar, maar weet desondanks indruk te maken in het marketingvak. Door een originele visie, een creatieve aanpak en/of door doorzettingsvermogen waardoor er aantoonbaar resultaat is gerealiseerd. Is er een nieuwe doelgroep aangeboord? Een nieuwe dienst bedacht? Een businesscase neergezet waardoor ze zelfs hogerop in de organisatie nieuwsgierig werden?

CMO Day met als thema Rails of Progress vindt dit jaar plaats op 23 mei in Amersfoort. CMO's en marketingdirecteuren kunnen zich aanmelden via Chiefmarketing.nl.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie