‘Laat reclametalent niet verloren gaan’

De reclamebranche snijdt zichzelf in de vingers als ze niet zorgt voor voldoende mogelijkheden voor opleiding en bijscholing van jonge talenten. Dat zegt Robert Volten, accountmanager bij TBWA\Neboko deze week in Adformatie #14.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

(Foto: Tim Stet)

Robert Volten is medeoprichter van RA*W, de organisatie voor jonge communicatieprofessionals, die deze week met 28 ‘reporters’ in Cannes aanwezig is.

Het is te hopen dat ze daar een betere ervaring hebben dan vorig jaar, toen volgens Volten ‘de meeste mensen alleen maar zaten te borrelen en stoer te doen met hun korte broek en hun zonnebril’. Er liepen toen in Cannes volgens Volten ook veel te weinig jonge mensen rond.

In Adformatie stelt Volten de gebrekkige opleidingsmogelijkheden in het reclamevak aan de kaak. ‘Tijdens mijn eerste baan, als strateeg bij Draftfcb, volgde ik op eigen verzoek een opleiding bij SRM. Ik was de enige van een bureau. Er zaten verder alleen maar marketeers.’

Het 2,5 jaar geleden opgerichte RA*W moet in die situatie verandering brengen. ‘We willen jong talent laten leren van de groten uit het vak en van elkaar. Ons signaal aan de reclame-industrie is: neem het opleiden van jong talent serieus. Want als we niet handelen, verliezen we de kennis die ons vak waardevol maakt.’

(Het volledige interview met Robert Volten is vrijdag te lezen in Adformatie en online)

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie