MassiveMusic benoemt Dolf Bekker tot creative development director

Het muziekbureau wil met Bekker binnen de gelederen voldoen aan de wereldwijd toenemende vraag naar muziek voor merken en bureaus.

MassiveMusic benoemt nieuwe creative development director: Dolf Bekker

Internationaal creatief muziekbureau MassiveMusic breidt zijn Amsterdamse team uit met een nieuwe creative development director voor de Nederlandse, Duitse en Europese markt: Dolf Bekker. Bekker is de eerste creative development director bij het Amsterdamse kantoor. Zijn aanstelling moet de positie van MassiveMusic versterken als toonaangevend Europees muziekbureau en daarnaast het belang benadrukken dat het bureau voorziet in producties op het creatieve snijvlak tussen muziek en beeld voor zowel de branding- als de reclamewereld.

Bekkers loopbaan

In zijn nieuwe functie wordt hij verantwoordelijk voor de ontwikkelingsstrategie van het bedrijf, waarbij hij zich met name zal gaan richten op het ontwikkelen van craft en creatieve campagnes. Bekker studeerde in 2010 af aan het Conservatorium Amsterdam en behaalde vervolgens een master in Music Business in Londen, waar hij enige tijd woonde. Terug in Amsterdam begon hij als A&R manager bij CTM / Imagem Publishing, waarna hij aan de slag ging als music supervisor bij Sizzer en als manager van de elektronische indie-groep CUT_.

'Past bij internationale profiel MassiveMusic'

Hans Brouwer, oprichter en ceo van MassiveMusic: ‘Bij MassiveMusic combineren we wereldwijd onze expertise voor verschillende projecten, dus het is een logische stap om mensen met internationale ervaring aan ons team toe te voegen die daaraan kunnen bijdragen. Dolf heeft in meerdere Europese landen gewerkt, denkt groot en heeft een ervaringsniveau dat past bij het internationale profiel van MassiveMusic. Bovendien is hij een geweldige bassist, dus muziek zit in zijn DNA.’

'Het meeste halen uit creativiteit en craft'

Bekker, creative development director bij MassiveMusic: ’Bij branding en reclamecampagnes draait het allemaal om een sterk narratief: welk verhaal wil je vertellen en waarom? Muziek en sound zijn daarbij essentieel. Nu ik deel uitmaak van het ervaren wereldwijde team van MassiveMusic, kan ik niet wachten om geweldige muzikale verhalen te maken en uit te bouwen voor merken en campagnes. Verhalen die een emotionele impact hebben, waarbij ik ernaar streef het beste te halen uit creatief en muzikaal vakmanschap’

Lees ook: Hans Brouwer (MassiveMusic): 'Budgetten dwingen je tot creativiteit'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie