Mediabedrijven maken vuist tegen Google, Facebook, Linkedin en Twitter

Mediabedrijven als The Guardian, Financial Times en CNN werken samen op het gebied van online advertenties.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

The Guardian, Financial Times, Reuters, CNN International en The Economist werken samen op het gebied van online advertenties. Daarmee willen ze een vuist maken tegen Google, Facebook, Linkedin en Twitter. De mediabedrijven, die het advertentienetwerk &;Pangea&; hebben gedoopt, hopen adverteerders te trekken door ze toegang te bieden tot 110 miljoen lezers wereldwijd.

Met één transactie kunnen adverteerders op alle aangesloten sites advertentieruimte inkopen. De bèta komt in april live.

Uitgevers zoals The Guardian, met maandelijks 43 miljoen unieke bezoekers, kunnen moeilijk opboksen tegen grootheden als Facebook met 1,4 miljard unieke gebruikers per maand. Door de samenwerking &;Pangea&; wordt de afstand iets kleiner. Hoe de opbrengsten tussen de mediabedrijven wordt verdeeld is niet bekend gemaakt. Ook zouden er nog gesprekken gaande zijn met enkele andere mediabedrijven om mee te doe aan Pangea.

Bron: Business Insider via

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie