Meer reportages Studio Sport

Studio Sport wil meer aandacht besteden aan de maatschappelijke kanten rond de sport in plaats van hoofdzakelijk rechtstreekse beelden van wedstrijden uit te zenden. Meer reportages moeten daarvoor zorgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nu bestaat ongeveer 80 procent van de Studio Sport-uitzendingen uit rechtstreekse beelden van sportevenementen. Volgens NOS Hoofd Sport Gerard Dielessen moet er een betere balans komen tussen de 'doelpunten' en de reportages en analyses. Dielessen kondigde gisteren dan ook tijdens de presentatie van de documentaire 'Voetbaldromen in tijden van oorlog' aan dat Studio Sport volgend seizoen tussen de acht en tien maatschappelijke sportdocumentaires gaat maken. ‘Wij willen meer doen dan alleen doelpunten laten zien', zei Dielessen. ‘Sport is een maatschappelijk verschijnsel en wij willen dan ook onze accenten meer verleggen naar de maatschappelijke ontwikkelingen eromheen', aldus de vroegere NOVA-baas. De documentaire 'Voetbaldromen in tijden van oorlog', komt op 4 mei in het kader van dodenherdenking op de tv. Volgens Dielessen is het programma een voorbeeld van deze accentverlegging. De film gaat over twee voetbalidolen van voor de Tweede Wereldoorlog, een Nederlander en een Duitser, wiens paden elkaar kruisen in een concentratiekamp (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie