Mobile DNA: the Current Future of Mobile

Het grootste gedeelte van de adverteerders is inmiddels wel overtuigd van het belang van Mobile. Het kennisniveau van Mobile onder senior managers en directeuren binnen het digitale domein is stijgende, maar nog lang niet genoeg! Een belangrijke vraag blijft naar mijn idee dan nog steeds bestaan, namelijk: Wat doen we aan deze ondermaatse kennis?!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bij het gros van de adverteerders komen de onderstaande scenario’s vaak voor:

Scenario 1: Mobile Bureau
De adverteerder realiseert zich dat de hedendaagse consument zich niet laat binden aan tijd of plaats, maar ten aller tijde (en plaatse) bediend wil worden. Het is belangrijk om met de juiste mobiele strategie op deze tendens in te spelen, dat beseffen de adverteerders zich ook. Vervolgens wordt er een pitch gehouden, een aantal mobile bureau’s presenteert hoe de adverteerder met de mobiele strategie in kan spelen op deze tendens van ‘anytime anywhere’. Gevolg: de adverteerder kiest het mobile bureau met de beste presentatie of met de beste naam, deze rolt de strategie uit en gaat vervolgens weer verder met de volgende klus.

Scenario 2: Interim Marketeer Mobile
De adverteerder realiseert zich wederom dat een mobiele strategie belangrijk is, waarom ze besluit een Interim Marketeer Mobile aan te nemen. Deze interimmer gaat vol goede moed aan de slag, maakt een rondje in de organisatie en schrijft een passende mobiele strategie. Vervolgens kies de interimmer een (bevriend?) bureau, die het geheel gaat developen en zodra het project is afgerond vertrekken zowel de interimmer als het bureau.

Gebrek aan Mobile DNA
Wat is de overeenkomst tussen beide scenario&;s? Juist, in beide organisaties ontbreekt het ‘Mobile DNA’. In beide scenario’s bepalen externen (uiteraard in overleg) de mobiele strategie van deze organisaties. Essentiële vragen als: Op welke platformen willen wij aanwezig zijn? Maken we een Native App of past een Mobile Website veel beter? Welke functionaliteiten dient onze Mobile App of Website te bezitten? worden beantwoord door een externe partij, die natuurlijk op haar beurt gebaat is bij het versturen van een zo hoog mogelijke factuur...

Become Mobile Savvy!
Neem je Mobile als adverteerder serieus? Vraag je dan eens of in hoeverre je het Mobile DNA daadwerkelijk zelf in jouw organisatie rond hebt lopen. Een Mobile Savvy FTE, die zich dedicated bezighoudt met Mobile, is veel beter in staat om het Mobile DNA van de organisatie te bepalen, uit te rollen en misschien nog wel het allerbelangrijkste: te bewaken! Bovendien behoud je hiermee te continuïteit van je Mobile Strategie en ben je veel beter in staat om jouw Mobile omgeving verder te optimaliseren. Want zeg nou zelf, dat wil iedere adverteerder toch in ‘the Current Future of Mobile’?!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie