P&G bereid topmerken te verkopen voor Beiersdorf

Procter & Gamble denkt erover om haar twee topmerken Pringles en Folgers (een groot koffiemerk in de VS) te verkopen om een bod op Beiersdorf te kunnen financieren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Pringles en Folgers genereren samen rond de 2,6 miljard dollar in sales, aldus Brandrepublic. Een verkoop zou de kas van P&G voldoende spekken. De waarde van Beiersdorf wordt geschat op zo’n 9,7 miljard dollar. Het concern produceert onder meer Nivea en Labello. Verzekeringsfirma Allianz heeft een belang van 44 procent in het Duitse bedrijf, maar wil van dat belang af. Volgens ingewijden krijgt P&G in de slag om Beiersdorf concurrentie van Henkel, L'Oreal en Unilever.

Eerder dit jaar nam P&G een belang van 77,6 procent in het Duitse Wella (haar- en beautyproducten).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie