Philips verrast met media-competitie

Electronicareus Philips organiseert een competitie rond haar media-account, door het blad Campaign geschat op een waarde van 600 miljoen dollar. Het Europese account zit bij Carat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onlangs werd het creatieve account van Philips al overgeheveld van Euro-RSCG

naar DDB, zonder dat daar een competitie aan vooraf ging. Wie meedingen naar

het media-account is niet bekend. Philips zou alle mediaplanning en inkoop

bij één internationaal netwerk willen onderbrengen en heeft gestipuleerd dat

er nergens conflicterende belangen mogen zijn.

Eerder werd de media georganiseerd op regionale basis. Toen Carat de Europese

belangen binnenhaalde in ‘96 waren de andere combattanten The Network (nu

MindShare), the Media Centre (nu MediaVest) en Initiative Media. Het

mediabureaunetwerk van Omnicom, waarvan DDB deel uitmaakt, is OMD.

Campaign citeert een Philips woordvoerder die zegt dat de beslissing in juni

moet zijn genomen. Volgens haar zijn vijf bureaunetwerken benaderd om

voorstellen te doen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie