Unilever verkoopt merk Sanex

Unilever gaat het merk Sanex verkopen om toestemming te krijgen van de Europese Commissie voor de overname van onderdelen van Sara Lee.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat . De beslissing volgt op een onderzoek van vijf maanden, waaruit is gebleken dat het gecombineerde bedrijf een te dominante positie in de deodorantsector zou krijgen in een aantal landen, waaronder Nederland, België, Denemarken, Groot-Brittannië, Ierland, Spanje en Portugal.

Unilever is de producent van deodorantmerken als Axe, Dove en Rexona. Sara Lee produceert naast Sanex ook Radox, Badedas en andere bekende merken. De Europese Commissie had Unilever eerder dit jaar gezegd dat de overname van de Sara Lee-onderdelen tot teveel overlappingen op de markt voor artikelen voor persoonlijke en huishoudelijke verzorging zou leiden.

Eurocommissaris van mededinging Joaquin Almunia toonde zich vanochtend tevreden dat Unilever nu heeft besloten Sanex van de hand te doen. 'Als dat niet was gebeurd, hadden consumenten hogere prijzen moeten betalen.' Dit omdat Unilever met Axe, Dove en Rexona al merken en producten heeft in hetzelfde segment. Hij heeft er vertrouwen in dat Sanex op zichzelf een levensvatbaar merk is.

Met een overnamebedrag van 1,3 miljard euro was de overname van de verzorgingsproducten van branchegenoot Sara Lee de in negen jaar. Behalve Sanex kwamen ook de verzorgingsmerken Zwitsal, Prodent en Zendium hiermee in eigendom van het concern.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie