VVD wint Amerikaanse award voor politieke campagne

Email-campagne zet 'Nederland op de kaart'

Met een innovatieve email-campagne, gericht op meer persoonlijk contact met de kiezer, won het VVD-campagneteam van de provincie Zuid-Holland afgelopen week de Reeds Award voor de beste Europese email-campagne tijdens het Campaigns & Elections Symposium in de Verenigde Staten. Deworden ook wel de Oscars van de campagnewereld genoemd. 

Persoonlijke benadering

Het campagneteam ontwierp een persoonlijke mailing voor alle 97 kandidaten, waarmee zij hun achterban met een persoonlijk verhaal konden overtuigen. Dankzij diverse emailprogramma’s kon het VVD team aantonen dat de mailings niet alleen beter scoorden dan andere politieke mailings maar ook dat de kandidaten die deze mailings verstuurden meer voorkeursstemmen behaalden.

Kiki Bakker, campagneleider: ‘Uiteindelijk gaat het erom dat we weer een persoonlijke band tot stand brengen tussen tussen kiezer en gekozene “ 

Op de kaart gezet

De campagne viel op tot in Amerika. Shane Greer, uitgever van Campaigns & Elections, het vakblad voor politieke-campagnestrategen, schrijft in het juryrapport: &;De Reed Awards zijn de Oscars van de politieke-campagnewereld, en er een winnen is bijzonder moeilijk. Dat de VVD won spreekt boekdelen over de kwaliteit van het werk. In een sector die wordt gedomineerd door ondernemingen uit de VS, hebben Kiki Bakker en haar team Nederland op de kaart gezet.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie