Amstel wint Gouden Loeki

Het Nederlandse publiek heeft de commercial ‘Klussen’ van Amstel gekozen tot de beste commercial van 2003.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na een live finaleronde kreeg het filmpje met de drie Amstel-vrienden de meeste stemmen. In de commercial bewijzen twee Amstel-jongens een vriendendienst door de badkamer te slopen in plaats van de keuken. De winst is saillant, want Heineken heeft onlangs aangekondigd dat het uit ontevredenheid met de resultaten stopt met de vrienden-campagne. Vanaf 2000 zijn maar liefst 11 Amstel-commercials genomineerd geweest voor een Gouden Loeki.
De finale werd zaterdag 20 december live op Nederland 2 uitgezonden. Presentatoren Harm Edens en Bridget Maasland overhandigden het Gouden Loeki-beeldje aan de verantwoordelijken van Amstel en het reclamebureau Young & Rubicam Amsterdam.
De tweede plaats in de finale van de Gouden Loeki 2003 is voor Peijnenburg met ‘Wiegje’. Op de derde plaats eindigde Dubbelfrisss met ‘Dansen’. De vierde en vijfde plaats waren voor Centraal Beheer met respectievelijk ‘paard’ en ‘help’.
Amstel kreeg 33 procent van de stemmen. In aanloop naar de finale vond op een voorverkiezing plaats. Tijdens de finale en de voorverkiezing hebben in totaal 130.000 mensen gestemd.

Voorgaande winnaars van de Gouden Loeki zijn:
- 1995: Zwaan van KLM
- 1996: Olifant van Rolo
- 1997: Bommetje van Melkunie
- 1998: Goal! van Calvé Pindakaas
- 1999: Haai van de Gouden Gids
- 2000: Archeologen van Dommelsch
- 2001: Rio van Centraal Beheer Achmea
- 2002: Voetballertje van Calvé

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie