‘Beter gebruik internet’

Het MKB heeft nog altijd een achterstand op grote bedrijven wat betreft het gebruik van internet. Dit blijkt uit een zogeheten benchmark-studie van de Europese Commissie naar de effectiviteit van nationaal en Europees beleid om ICT in het MKB te stimuleren. Om deze achterstand te verkleinen is op 21 januari jongstleden de Go Digital Awareness Campaign 2002 van start gegaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

heeft, net als de Nederlandse variant 'Nederland gaat digitaal', tot doel het promoten van het gebruik en de mogelijkheden van elektronisch zakendoen bij het MKB. Ook wordt er praktische informatie geboden via conferenties en zogenaamde support networks om het MKB volop te laten profiteren van de digitale economie. Best practices en andere voorbeelden voor het MKB over hoe ze elektronisch zakendoen moeten oppakken hoort tot de hoofddoelen van de campagne. Ook worden er e-business strategieën en scenario's gepubliceerd en worden Go Digital beleidsinitiatieven verspreid via specifieke trainingevents. Overigens heeft afgelopen dinsdag de Paus Johannes Paulus II tijdens de Wereld Communicatie Dag gezegd dat internet zowel het beste als het slechtste in de mens naar boven kan brengen. Het medium moet daarom volgens hem gereguleerd worden. In zijn boodschap prees Paus Johannes Paulus II de mogelijkheden van internet. Het biedt volgens de paus een mogelijkheid om het woord van God wereldwijd te verspreiden en kan de wereldvrede te bevorderen. Ondanks de voordelen, kan internet echter ook 'beschadigend' werken, meent de paus. ‘Het internet biedt uitgebreide kennis, maar het brengt mensen geen normen en waarden bij’, aldus de paus. (Bron: ecp.nl/Webwereld)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie