Commerciële omroepen op 51 procent

De commerciële zenders behaalden in week 24 opgeteld een marktaandeel van 51 procent, de publieke omroepen hadden gezamenlijk een kijktijdaandeel van 32 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

RTL4 scoorde 17 procent, RTL5 en Yorin beide 6. SBS6 behaalde een aandeel van 12 procent, Net5 6 en V8 4 procent. Dat de zomertijd is ingegaan, is duidelijk te zien aan het teruglopende aantal kijkers. Het best bekeken programma kwam dit keer bij de commerciële zenders vandaan: GTST (dinsdag, RTL4) trok ruim 1,8 miljoen kijkers (daarmee een stabiele factor). Nummer twee was Hart van Nederland (SBS6) met 1,7 miljoen kijkers, gevolgd door Spoorloos (KRO) met 1,6 miljoen, het Acht Uur Journaal van woensdag en Topspijkers met beide 1,5 miljoen. De cijfers komen van Publieke Omroep Kijk- en Luisteronderzoek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie