De Vlieger wil dagblad opzetten

Erik de Vlieger, oprichter en eigenaar van onder meer Imca Media Groep, wil een landelijk dagblad beginnen. Dat zei hij gisteren tijdens de bijeenkomst Koffiedik Kijken in het Amsterdamse Rosarium, georganiseerd door het IAA en Adformatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De krant moet zo’n 250 redactieleden gaan tellen en zal gestoeld zijn op een nieuwe structuur. ‘De huidige kranten zijn verziekt omdat ze op verouderde en rare structuren leunen’, zei De Vlieger. Als voorbeeld noemde hij de ‘regel’ dat uitgevers voor elke duizend abonnees een redacteur aannemen. De aanvoerder van het Imca-imperium betreurde het ten overstaan van zijn 150-koppige publiek uit de reclame-, media- en marketingbranche dat Het Parool aan zijn neus voorbij is gegaan. ‘Het is niet gelukt, maar het zaadje voor een dagblad is geplant, ik hoop u binnenkort te verrassen. Ik geloof namelijk niet dat er teveel kranten zijn.’ De Vlieger zei verder dat Imca Media Groep, dat binnen enkele maanden het oude Nissangebouw in de hoofdstad betrekt (langs de A4), streeft naar een uitbreiding van in totaal 22 tijdschrifttitels.

Vea-voorzitter en ceo FHV/BBDO Jacques Kuyf hekelde tijdens de bijeenkomst het televisielandschap. ‘Het is oersaai geworden.’ Reden is volgens Kuyf dat alle programma’s op elkaar lijken omdat goede producenten voor alle zenders werken. ‘Geen wonder dat IP, Ster en SBS zo tegen elkaar worden uitgespeeld door de adverteerders en de media-inkoopbureaus.’ Gevolg van de ‘extreme commoditisering’ is volgens de Vea-voorzitter onder meer dat adverteerders zelf media gaan ontwikkelen, er een of twee tv-kanalen verdwijnen en dagbladen de consument en adverteerder ‘echt op zijn wenken gaan bedienen’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie