Dit zijn de 3 trends waar SXSW 2014 om draait

'Participatie zal alles onderbouwen.' Ben Essen, head of planning iris Worldwide blikt vooruit op SXSW.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er zullen deze week 30.000 start-ups, merken, bureaus en techneuten neerdalen in Austin, Texas voor de jaarlijkse geek-bedevaart die SXSW Interactive heet. Of je hier bent om te netwerken of keihard voor de inhoud van de 800+ sessies gaat, het is altijd de perfecte kans om trends en bullshit te spotten.

1. De toekomst van media is participerend

Eind 2013 is Nederland verrast met de komst van Netflix, en ze wisten de PR machine draaiende te houden met het nieuws over de lancering van het tweede seizoen van House of Cards op Valentijnsdag. Het is dan ook het ‘House of Cards’ verhaal – de serie waarvan het concept is geboren vanuit de kijkersdata van het Netflix platform – dat aanzien biedt. Producers analyseren steeds vaker kijkersdata om zeker te zijn dat de verhaallijnen die ze creëren resoneren met de kijkers. Als kijkers veranderen in gebruikers, worden we gemobiliseerd om ons entertainment te vormen op de manier zoals we zelf willen.

Deze trend wordt dit jaar diep uitgewerkt op SXSW. Dana Brunetti (House of Cards, the Social Network) vraagt zich af of  terwijl Jade Raymond van Ubisoft ontdekt wat de groeiende impact is van de participatie mechanieken van de . En aan de uitdagende kant van kijkersparticipatie zal Hot YouTuber Tyler Oakley samen met Ze Frank van Buzzfeed ontdekken wat  is op de content die zij maken.

2. Van consument naar gebruiker

Draagbare technologie is echt een buzzwoord geworden. Denk aan Google Glass maar ook veel toegankelijkere fitnessbandjes en bijvoorbeeld de super innovatieve smart-kleding, zoals het project Intimacy 2.0 van Studio Roosengaarde uit Waddinxveen – waarin de stof van de kleding participerend wordt, doordat deze transparant wordt door persoonlijk interacties. Wearables zullen dan ook een groot thema worden op deze SXSW. Doordat de alomtegenwoordigheid van deze trackingdevices accelereert, zullen we snel een extra dementie aan participatiedata kunnen toevoegen aan onze toch al hyper-connected levens.

Dit creëert een nieuwe kans voor Participerende Merken die dit nieuwe paradigma snappen: de merken die hun consumenten meer zien zoals software bedrijven hun gebruikers zien.

wordt toegespitst hoe ‘body computing’ een kans kan creëren voor gebruikers om hun gezondheid, huizen en levens te managen. Terwijl iris zelf de Quantified Self gaat ontdekken en hoe die mensen kan helpen .

Ondertussen zal Tony Conrad van de  beschrijven en Julian Assange zal virtueel aanwezig zijn om het concept van de  te bediscussiëren en Biz Stone van Twitter zal praten over wat er nieuw is voor .

3. De Participatie Generatie

De Millenials is een generatie die opgegroeid is met het idee dat zij door actieve participatie invloed hebben op de wereld om hen heen. Zij zijn geboren in een cultuur van creativiteit en samenwerking en dit wordt gereflecteerd in hun houding ten opzichte van werk, leven en merken. Een grote stroming op SXSW 2014 zoomt in op deze instincten en hoe je ze kan toepassen voor de aankomende businessuitdagingen. 

In deze context zal de oprichter van FEED ingaan op de continue groei van terwijl Blake Mycoskie van TOMS ingaat op de relevantie van Creative Innovation voor bedrijven door het idee van uit te werken. Pete Cashmore van Mashable zal ingaan hoe dit vernieuwede perspectief van Millennials  . Ook is er veel aandacht voor onderwijs en de behoefte van de nieuwe generatie. Een onderwerp dat in de Cito-discussie regelmatig naar voren wordt gehaald en hier op SXSW wordt uitgediept in  waarin wordt gekeken hoe creativiteit een grotere rol in het onderwijs systeem moet krijgen.

Www.iris-worldwide.com 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie