Heeft Logeion zitten slapen?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Het bestuur van beroepsvereniging Logeion is niet erg in haar sas met het onderzoek naar de beroepspraktijk van professor Betteke van Ruler. Logeion is mede-initiator en –financier van het onderzoek. De presentatie van het rapport, dat gepland stond op 3 juli aanstaande, is tot nader order uitgesteld.
Meer dan een jaar heeft Van Ruler aan het onderzoek gewerkt. Schoonman spreekt over een fundamentele methodologische fout. En het is waar: Van Ruler lijkt volledig te zijn voorbijgegaan aan het feit dat de term communicatie al lang is geinflateerd. De reclameboer die servetten ontwerpt voor de plaatselijke kroeg noemt zich net zo makkelijke communicatieadviseur als de voorlichtster van de GGD in Appelscha. Die kritiek kun je hebben op dit onderzoek.
Maar had dat bestuur van Logeion dan niet wat eerder wakker moeten worden? Bijvoorbeeld bij aanvang van het onderzoek. Men had kunnen weten dat Van Ruler deze ruime definitie hanteert. Dat deed ze namelijk in het vorige trendonderzoek ook. Toen leidde de presentatie tot wilde discussies in de pers over het veel te grote aantal pr-adviseurs. Nu lijkt het alsof dezelfde angst voor het imago in de buitenwereld overheerst. Foutje van Van Ruler? Of toch meer een bestuurlijk   blundertje van Logeion?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie