Premium

Hema komt met loyalty-programma

De online verkopen van Hema groeien hard, zegt CMO Adriana Hoppenbrouwer, maar desondanks wil het warenhuis een digitale versnelling hoger.

Hema lanceert in het eerste kwartaal van 2017 een loyalty-programma. Dat zegt directeur marketing bij Hema, Adriana Hoppenbrouwer in een interview met Tijdschrift voor Marketing. Hoe het programma er precies uit zal zien, kan zij nu nog niet vertellen.

Koppelen
De gedachte achter het loyalty-programma is dat Hema nog niet zoveel data van zijn klanten heeft. Hoppenbrouwer: ‘Doordat we klanten straks kunnen koppelen aan een login komen we meer over ze te weten en dat geeft ons de kans om ze relevante content en aanbiedingen te bieden.’

Acceleratie
De online omzet van Hema groeit hard, volgens Hoppenbrouwer, maar dat vindt ze logisch omdat Hema een achterstand heeft die ingelopen moet worden. ‘We groeien nu wel harder dan de markt, maar dat neemt niet weg dat we een versnelling moeten maken.’

Boodschappenmandje
Verder investeert Hema verder in het online platform. In juni is de website van Hema vernieuwd, maar daar valt volgens Hoppenbrouwer nog veel te verbeteren. ‘We bouwen op korte termijn een volledig nieuwe backbone die ons meer mogelijkheden biedt. Dat gaat om heel praktische zaken soms. Nu moet je als je bijvoorbeeld een taart wil kopen apart uitchecken van je andere online boodschappen. Dat gaat straks allemaal in één boodschappenmandje. Daarnaast moet ons nieuwe platform een mooiere display van producten bieden, meer inspiratie ook.’

 

Het volledige interview met Hoppenbrouwer is te lezen in Tijdschrift voor Marketing (verschijningsdatum 6 december).

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie