HEMA = Virgin

Het kan niet anders of HEMA-baas Ronald van Zetten is fan van Virgin. HEMA is geen retailer meer, maar een oneindig stretchbaar lifestylemerk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

HEMA is vanaf nu . 'Waar ben jij verzekerd? Bij HEMA.'
Klinkt toch een stuk lekkerder dan Agis.

HEMA gaat, bewust of onbewust, Virgin achterna. Virgin begon met een platenmaatschappij. Twintig jaar later deed Virgin in treinen, verzekeringen, frisdrank, luchtvaart en oneindig veel meer. HEMA is hard op weg om verder te kapitaliseren op de feelgood-factor van het merk. Miljoenen Nederlanders houden van HEMA. Als winkel in huishoudelijke artikelen en mode. Maar ook als aanbieder van taarten, lunchrooms, foto-albums. Maar dat bleef allemaal nog binnen de poorten van de winkel. Nu treedt HEMA steeds verder daarbuiten. Als dienstverlener op het gebied van notariaat en opleidingen. En dus nu als zorgverzekeraar. In veel gevallen gaat het om het plakken van de naam HEMA op andermans organisatie en diensten.

Is het merk HEMA sterk genoeg om in zorgverzekeringen te gaan? En hoe ver kan het merk worden opgerekt? Komt er ooit een HEMA-auto?
Waarom niet?
Van Zetten is geen Branson. Maar het kan niet anders of hij heeft de Virgin-case bestudeerd (en daarbij besloten dat het rondlopen á la Branson in trouwjurken, het rondvliegen in een luchtballon kan worden geskipt).

Is de strategie ingegeven door het feit dat HEMA op z'n eigen terrein wordt aangevallen door oude en nieuwe (Action) concurrenten? Vast.
Maar dat de merkkracht van HEMA verder reikt dan de fysieke winkel lijkt duidelijk.

Het overstapseizoen in zorgverzekeringen is geopend. Er kan vanaf vandaag worden ingezet. Hoeveel HEMA-zorgverzekeringen zijn er straks verkocht? En welke verzekeraars gaan het meest lijden onder de HEMA/Virgin-strategie?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie