Kilometerslange supportsjaal voor het vergeten kind

In de campagne van Stichting Het Vergeten Kind stond vandaag het belang van kleine gebaren van echte aandacht centraal.

Via tv, radio, outdoor, online en pr werd heel Nederland opgeroepen om een klein gebaar te maken door digitaal een lief bericht achter te laten.

Bij een donatie werd je bericht verwerkt in een kilometerslange gebreide supportsjaal. Dit laatste resulteerde in een sjaal van 10.123 kilometer. Vandaag werd de sjaal rond het politieke hart van Den Haag gelegd om daar aandacht te vragen voor een jeugdzorgbeleid waarbij het belang van het kind voorop staat.

Naast het pr- en activatietraject zijn er ook een tv- en radiocommercial ontwikkeld. In de tv-commercial vertelt ambassadeur Johnny de Mol over het belang van kleine gebaren en de schrijnende situatie voor ruim 100.000 kinderen in Nederland. De supportsjaal is de rode draad waarmee de kinderen letterlijk verwarmd worden.

De campagne heeft een free publicity waarde van 3.341.395 euro gegenereerd.

 


 

CREDITS

Verantwoordelijk bij klant: Joep Verboeket, Daphne Schreuder, Ellen Buenk, Suzanne Nakhla, Marjanne Vroom, Carina Noordervliet

Bureau: The Gardeners

Creatie: Nikki de la Rambelje, Sjoerd Bongertman

Account: Nadine Marcar, Renée Schenk

Pr: Xanne Liebregts, Laurien Vest

Productiemaatschappij: The Boardroom & Made for Digital

Regisseur: Eva Julia Manneke

Producer: Eva Boon, Jacques Vereecken

Geluid: Massive Music

Fotografie: Peter Sabelis

Online campagne: Happy Leads, Growing Minds

Klant: Stichting Het Vergeten Kind

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie