Langzamere groei omzet betaalde zoekresultaten

Slecht nieuws voor Google: de groei van betaalde zoekresultaten verloopt de komende vijf jaar langzamer dan gedacht. Dit volgens JupiterResearch, onderdeel van JupiterMedia.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Adverteerders zullen volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau 5,5 miljard dollar spenderen aan zoekmachinemarketing in 2009. Nu is dat nog 2,6 miljard dollar. De jaarlijkse groei is dan 11 procent, terwijl dat vorig jaar nog 65 procent was. Volgens Jupiter bedraagt de totale omzet aan online advertising in 2009 16,1 miljard dollar.

Analisten adviseren daarom Google ook om meerdere potjes aan te maken en niet alleen in te zetten op betaalde zoekresultaten. Google test inmiddels andere bronnen van inkomsten, zoals de productvergelijker Froogle, de maildienst Gmail en lokale zoekmachinemarketing.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie