Marketeers zijn niet goed met senioren

Marketeers spelen nog steeds te weinig in op de levensstijl en verwachtingen van senioren. Dat blijkt uit de derde Mature Market Monitor van Motivaction en AgeWise, een onderzoek dat zich richt op het koopgedrag van verschillende generaties senioren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Senioren wilen niet geassocieerd worden met zorg en hulpbehoevendheid. Ouder worden negeren ze zo lang mogelijk, ze proberen zo lang mogelijk hun gevoel van vitaliteit vast te houden. Ze laten zich wel graag aanspreken op keuzevrijheid en gemak. Vooral de komende generatie, de babyboomers, zoekt voorzieningen op maat.

Marketeers spelen daar nog nauwelijks op in. De bestaande gemaks- en zorgdiensten sluiten niet goed genoeg aan bij individuele wensen en behoeften. Domotica, boodschappendiensten en maaltijdenservice zijn voorzieningen die de zelfredzaamheid zo lang mogelijk zouden moeten helpen verlengen. Maar de doelgroep ziet de relevantie er nauwelijks van in. ‘Ze denken dat je senioren van alles kunt maken’, zegt een 62-jarige respondent. ‘Maar we hebben een beroep gehad en hebben levenservaring. We zijn niet onmondig, maar kritisch. Ik ben oma niet.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie