Oud, vermogend en gewild

In Engeland hebben de financiële instellingen eindelijk door dat er in het segment 65-plussers veel muziek zit: er zijn er steeds meer van en ze worden ouder en ouder.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daar valt dan dus veel te halen, zo redeneren de banken en verzekeraars. Nu maakt de groep van 65-plussers, met een aantal van 9 miljoen, nog 16% uit van de totale Britse bevolking. Volgens schattingen zal dat in 2038 25% zijn. Hoe ouder, hoe gepensioneerder en dat betekent dat ouderen minder inkomen tot hun beschikking hebben, zou je zeggen. Maar het aantal vermogende oudjes stijgt nog steeds, ondanks de dalende aandelenkoersen. Met name vermogensbeheerders ruiken hier hun kansen, want veel ouderen willen zich zelf niet meer met zaken als hun eigen financieel beheer bezig houden. Als de huur en de kunstheup maar betaald kunnen worden, en de kinderen c.q. kleinkinderen straks maar een leuk spaarpotje krijgen, dan is het verder wel best, is de overweging van de meeste bejaarden. Marketeers moeten niet teveel vertrouwen op de effecten van de inzet van massamiddelen, want veel ouderen vertrouwen alleen op persoonlijk contact. De account managers moeten er dus gewoon op uit en op de thee bij de mensen thuis komen. Internet en andere grollen vertrouwen ze niet.

< SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie