PaperMints wint NCE Award

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

PaperMints won vorige week de NCE Award voor de beste introductie van vierde editie van de NCE (National Convenience Event), het vakevenement voor de out-of-home markt in de Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch, de NCE Award voor beste introductie van product, dienst of concept is uitgereikt aan PaperMints. De vakjury is, in samenwerking met TNS NIPO tot de conclusie gekomen dat het product Papermints het afgelopen jaar (maart 2003 – maart 2004) de beste introductie is geweest in de markt die zich kenmerkt door gemaksconsumptie.

De out-of-home markt bestaat naast retail en horeca en is een markt die zich nog sterk aan het ontwikkelen en professionaliseren is. Daar waar andere markten stagneren of zelfs verkleinen, is de out-of-home markt nog steeds groeiende: steeds meer verkooppunten, formules en concepten gaan zich (al dan niet aanvullend) op gemaksconsumptie richten. Verkooppunten die tot out-of-home gerekend worden zijn: benzinestations, tabak/gemakszaken, kiosken, kantines, bioscopen, recreatie verkooppunten, etc.
Met de jaarlijkse uitreiking van de NCE Award wil de organisatie, BV NCE, een bijdrage leveren aan de professionalisering van de markt. Op het vakevenement worden veel nieuwe producten en concepten getoond. Aangezien een vakevenement hét platform is om nieuwe producten te lanceren, heeft het NCE ook dit jaar weer enkele landelijke primeurs in huis.

De NCE Award is toegekend op basis van vier criteria:

  • Introductie van maart 2003 tot en met maart 2004
  • Vernieuwend
  • Marge verhogend
  • Omzetverhogend
  • Verbredend

    De genomineerden, naast PaperMints, voor de award waren: Uniq Nederland met hun koffiebroodjes, The Cardclub met hun vernieuwende kaarten, Hero Nederland bv met hun Fruit2day, Stichting Nederland Schoon met hun afvalzakjes ‘SnelWeg’ en Chiquita Nederland met hun bananenconcept.
    Drie van de genomineerde producten zijn door TNS NIPO voorgelegd aan een aantal consumenten. Conclusie was dat Papermints het meest vernieuwende product is en dat de onderzochte producten met name goed scoren binnen de out-of-home markt.
    Naast de NCE Award voor beste introductie, is ook de award voor beste stand uitgereikt. De beker ging naar Masterfoods Veghel bv (Mars).

  • Plaats als eerste een reactie

    Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

    Word lid van Adformatie → Login →
    Advertentie