Proefdiervrij start cosmeticacampagne

Gisteren startte Proefdiervrij haar cosmeticacampagne 'Lekkere luchtjes. Anders nog iets?'. Beschermende crèmes en lekkere luchtjes gaan in de zomer grif over de toonbank; voor Proefdiervrij hét moment om aandacht te vragen voor het lot van de 40.000 proefdieren die jaarlijks omkomen bij het testen van cosmetica.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Proefdiervrij laat met deze zomercampagne en de bijbehorende cosmeticagidszien dat proefdieren voor het testen van cosmetica helemaal niet nodig zijn.De gids bevat maar liefst 142 proefdiervrije merken.

Met de campagne 'Lekkere luchtjes. Anders nog iets?' geeft Proefdiervrij eenduidelijk signaal af aan consument, detailhandel en politiek: dierenleedvalt niet te rijmen met cosmetica. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat94 procent van de Nederlanders vindt dat cosmetica niet mag worden getest opdieren. En het kan ook anders. Dit tonen de bedrijven aan die de 142proefdiervrije merken produceren. Zij maken kwalitatief goede make-up,parfum, shampoo en zonnebrandcrème zonder dierproeven te doen.

Proefdiervrij vraagt met haar campagne de komende weken aandacht voor de cosmeticagids via radio en stationsabri's. Deze zomer voeren de vrijwilligers van Proefdiervrij campagne in de regio. In stands van Proefdiervrij geven zij voorlichting over cosmetica en dierproeven. En uiteraard is de cosmeticagids er verkrijgbaar. Bij een aantal regiogroepen staat een behendigheidsspel opgesteld, waarmee een deelnemer een cosmeticaproduct kan winnen.

In Nederland is het sinds 1997 verboden dierproeven te doen voor cosmetica.Dat klinkt hoopvol, maar na vijf jaar is er nog volop op dieren getestecosmetica verkrijgbaar. Dit testen vindt in het buitenland plaats. Daarompleit Proefdiervrij samen met haar Europese zusterorganisaties al jaren vooreen Europees handelsverbod op cosmetica, waarvoor dierproeven zijn gedaan.'Op 11 juni jongstleden besloot het Europees Parlement vanaf 2012 de grenzenvan de EU volledig te sluiten voor cosmetica die op dieren is getest,' aldusAron de Vries, woordvoerder van Proefdiervrij. 'Dat lijkt mooi, maar in detussentijd kan er nog veel gebeuren. We blijven dus alert en zullen onsblijven inzetten voor de beëindiging van het gebruik van dieren voor hettesten van cosmetica.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie