VIA publiceert playbook 'Marketplaces in het e-commercelandschap'

'Informatiebehoefte door toenemende toegankelijkheid van internationale platformen als Amazon.'

123RF

e Taskforce E-commerce van brancheplatform VIA publiceert vandaag het playbook ‘Marketplaces in het e-commercelandschap’. Door het publiceren van het eerste playbook over dit onderwerp wil de taskforce meer inzicht bieden in de impact van marketplaces op de (online) retailbranche, de sterke en zwakke punten van marketplaces in kaart brengen en domeinspecifieke spelers uitlichten. 

Stroomversnelling

Justin Sandee, voorzitter van de taskforce E-commerce, signaleert in de markt behoefte aan meer informatie over marketplaces: 'Ze zijn niet nieuw in het (online) retaillandschap, maar door de toenemende toegankelijkheid van internationale platformen als Amazon zie je dat de ontwikkeling van marketplaces in Nederland in een stroomversnelling is gekomen. Marketplaces worden steeds dominanter. Hun omzet is zelfs harder gegroeid dan het aantal e-commercespelers. Voor ons als taskforce was dat het signaal om de markt te voorzien van meer achtergrondinformatie en belangrijke inzichten.'

Wendy Pouw, directeur VIA: “Marketplaces zijn een van de grote drijvers van de groei van de e-commercesector. Desondanks is de markt nog steeds aan het leren en aan het doorontwikkelen. Met name marketplaces zoals bol.com en Amazon beïnvloeden het oriëntatie-, zoek- en aankoopgedrag van de consument enorm. Dit veranderende gedrag heeft een blijvende impact op het totale e-commercelandschap.'

Het playbook is vanaf vandaag te downloaden op de website van VIA

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie