'Door met maar één pr-bureau te werken profiteren we van het reeds aanwezige teamwerk', verklaarde Niklas Andersson, communicatiemedewerker van Saab. De opdracht betekent een enorme inkomstenstijging voor het kantoor van GCI in Goteborg. Om hoeveel het precies gaat, wilde het bureau niet onthullen. 'We hebben elf mensen in dienst', aldus marketing director Kjell Svensson van GCI. 'Deze opdracht zal onze inkomsten meer dan verdubbelen.'
GCI zal zowel aan interne als externe communicatie werken, zoals het introduceren van nieuwe auto’s, het schrijven van toespraken en het onderhouden van mediacontacten. De taken kunnen ook nog uitbreiden omdat een aantal Europese Saab-importeurs in diverse landen ook met GCI gesproken heeft over het aannemen van pr-opdrachten, aldus Svensson.
Ook het coördineren van lanceringen en het onderhouden van mediacontacten in plaatsen als Detroit en Tokio zal tot de verantwoordelijkheden van de bureaus horen. Als het nodig mocht zijn kunnen GCI-bureaus over de hele wereld ingeschakeld worden.
Saab kreeg vorige week veel publiciteit toen JD Power & Associates de Saab 9-5 als beste middenklasse luxe-auto in 2001 opstelde. (Bron: PR Week)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!