Schandaal? Schrijf erover!

Wat doe je als PR-bureau als de CEO van een klant betrokken is bij een sexschandaal? Probeer een positief artikel in een krant geplaatst te krijgen over hoe het bedrijf dergelijke aantijgingen te lijf gaat. Dit deed MSR Communications voor klant Meta TV.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De CEO was gearresteerd in verband met een sexschandaal met een veertienjarige. Slechts een maand na de arrestatie belandde het snel groeiende bedrijf in software voor interactieve televisie op de voorpagina van het economiekatern in de San Francisco Chronicle. Het was vrijwel uitsluitend toegespitst op hoe het bedrijf met de crisis omging. Het artikel ging over het nieuwe leiderschap, scheidde ’s mans privéleven van zijn bedrijfsactiviteiten en kwam met positieve uitspraken van investeerders en partners. Hun teksten waren allemaal ingefluisterd door het bedrijf zelf.

Het resultaat voor Meta TV is positief: de werknemers zijn keurig gebleven en de investeerders zijn niet weggelopen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie