“Shell heeft beste imago

Shell is voor het derde achtereenvolgende jaar het Nederlandse bedrijf met de beste reputatie, ondanks de huidige perikelen. De multinational ligt op dat punt een straatlengte voor op zijn concurrenten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vooral de degelijkheid van het olieconcern wordt gewaardeerd, zo stelt het blad Management Team op basis van eigen onderzoek. Het fraaie imago komt wellicht wat ongeloofwaardig over, na alle verhalen over Shells al dan niet bewezen oliereserves van de afgelopen maanden. Maar het onderzoek is dan ook uitgevoerd in december, kort voordat de problemen rond de reserves aan het licht kwamen.

Circa duizend managers moesten antwoord geven op de vraag welk bedrijf hun favoriete werkgever is, met wie ze het liefst zaken zouden doen en van welke onderneming ze graag aandelen zouden willen bezitten.

Philips en ABN Amro staan op de plaatsen twee en drie. Ahold zakte van twee naar vier, maar gezien het boekhoudschandaal in 2003 is dat nog een fraaie prestatie (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie