Top weg bij Britse St Luke’s

Het befaamde Britse reclamebureau St Luke’s is na een interne machtsstrijd zijn top kwijtgeraakt, inclusief founding partner/chairman Andy Law.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens nieuwsdienst BrandRepublic ging de strijd om het beleid bij het onconventionele reclamebureau. De moeilijkheden ontstonden toen Law, een van de aandeelhouders, zich meer wilde gaan bemoeien met de dagelijkse leiding, die in handen was van Neil Henderson en Phil Teer. Ook Kate Stanner, deputy chairman, heeft haar ontslag ingediend.

St Luke’s, dat de vorm heeft van een coöperatie en bekend staat om zijn aparte aanpak van de marketingcommunicatie voor klanten, heeft vestigingen in Zweden en India. Het bureau is opgericht in 1995.

Het verhaal gaat dat Law actief was met lezingen houden en boeken schrijven en ook veel tijd stak in Artists Network, dat hij was begonnen met diverse Britse beroemdheden. Toen die laatste club in de financiële problemen raakte, richtte Law zich meer en meer op St Luke’s, wat frictie veroorzaakte.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie