Unilever stoot Frans bedrijf af

Unilever wil Frigedoc, dochteronderneming van Unilever Frankrijk, verkopen aan Tourpagel om zo de concentratie op leidende merken bij haar ijs- en diepvriesbedrijf te vergroten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Unilever verwacht dat de verkoop 80 miljoen euro oplevert. Het concern moet overigens nog enig geduld betrachten: de Franse mededingingsautoriteit en de ondernemingsraden moeten hun goedkeuring nog geven.

Frigedoc verkoopt onder de naam Agrigel diepvriesproducten rechtstreeks aan de consument. Door het samengaan met Tourpagel, dat eveneens is gespecialiseerd in de verkoop aan huis van verse en diepvriesproducten, ontstaat een nieuwe onderneming die onbetwiste marktleider wordt.
De verkoop van Frigedoc past in de operatie De Weg naar Groei, een strategie waarmee Unilever door te focussen op minder merken meer winst wil behalen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie