Unilever zet eigen naam op verpakking

Unilever gaat de eigen bedrijfsnaam nadrukkelijk onder de aandacht brengen van consumenten. Op de verpakking van Knorr, Omo, Iglo, Lux en Lipton en flacons met Dove en Cif komt voortaan de naam van het moederbedrijf te staan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Medio 2005 moet de operatie zijn afgerond, meldt de Volkskrant. Volgens topman Antony Burgmans heeft de consument het recht om te weten wie de maker van zijn producten is. 'Dan kunnen ze op onze internetsite zien hoe wij onze verantwoordelijkheden invullen', zei hij gisteren op de presentatie van de jaarcijfers van het concern. ‘Consumenten moeten denken: oh, het is Unilever dan zal het wel goed zijn.' Tot voor kort hield Unilever zich opzettelijk op de achtergrond, uit vrees dat imagoproblemen bij het ene merk zouden overslaan op een ander.

Verder maakte het concern bekend zich de komende decennia op de 'vitale mens' te richten. Onderzoekers van Unilever hebben de wensen van hun 200 miljoen klanten in kaart gebracht. Deze consumenten hebben volgens de onderzoekers vijf eigenschappen gemeen: ze willen zich elke dag goed voelen, meer presteren, gezonder en langer leven, niet ziek worden en hun kinderen een 'goede start' geven. Burgmans sprak over de 'dagelijkse queeste naar vitaliteit, die Unilever wil ondersteunen'.

Het bedrijf heeft een moeilijk jaar achter de rug. De omzet van het levensmiddelenconcern daalde met name in de VS. Vooral de dieetproducten (Slim.Fast), de parfumdivisie (Calvin Klein) en de diepvriesproducten (Iglo) liepen niet volgens verwachting. Unilever is niet van plan een van deze dochters af te stoten.
Om de divisie diepvries nieuw leven in te blazen, gebruikt Unilever zijn succesmerken. Nu al worden diepvriesproducten onder de naam Knorr verkocht en binnenkort zal ook Bertolli zijn entree in de diepvriesmarkt maken.

De nettoschuld van Unilever nam in 2003 af van 17 naar 12,5 miljard. Burgmans verwacht dat de omzet in 2004 in ieder geval harder zal groeien dan in 2003. Het bedrijf zal tot 2010 geen grote overnames meer doen, beloofde Burgmans. Tenslotte werd ook nog bekend dat vice-voorzitter Niall Fitzgerald Unilever in september verlaat. Patrick Cescau volgt hem op.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie