Van Sprang naar Research International

Paul van Sprang (44) is benoemd tot Global Key Client Director voor Unilever bij marktonderzoekbureau Research International. In deze functie wordt van Sprang eindverantwoordelijk voor het wereldwijde Unilever account.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eerder was van Sprang marketing manager bij Grolsch en marketing directeur bij United Biscuits en Dutchtone. Van Sprang is zijn carrière begonnen bij Procter & Gamble als brand manager.

Het doel dat Paul van Sprang zichzelf gesteld heeft in zijn functie als Global Key Client Director is ‘een nog meer intensieve partnering tussen Research International en Unilever’. Van Sprang vindt zichzelf een marketeer “pur sang”: ‘Doordat ik aan de opdrachtgeverszijde heb gestaan, weet ik waar behoefte aan is, namelijk het doorgronden van marketingproblematiek om vervolgens oplossingen te bieden die actionable en to-the-point zijn.’Van Sprang onderschrijft de visie van Research International dat “story telling” een kritieke rol in marktonderzoek speelt: ‘Marketeers vinden marktonderzoek niet sexy, je moet ze niet vervelen met eindeloze tabellen. Wat je moet bieden zijn duidelijke handvatten voor het optimaliseren van de marketingorganisatie en ervoor zorgen dat je aanbevelingen ook daadwerkelijk impact hebben in de organisatie. Je moet in drie minuten je verhaal kunnen vertellen.’

Douwe Rademaker, CEO van Research International, voegt hieraan toe: ‘We merken dat Nederland een steeds belangrijkere rol krijgt bij het coördineren van internationale projecten. Dat hangt samen met de centrale positie die Nederland in Europa inneemt maar ook met de kwaliteit van onze mensen en het hoge niveau van onze dienstverlening. De benoeming van Paul van Sprang bevestigt dit beeld’.

Paul van Sprang volgt Heather Payne op als Global Key Client Director voor Unilever. Heather Payne is benoemd tot Regional Director voor Asia-Pacific. Als zodanig wordt zij, vanuit Hong Kong, verantwoordelijk voor de ruim 20 kantoren in 13 landen van Research International.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie