Verbieden van social media funest voor betrokkenheid medewerkers

Toch laat onderzoek zien dat de helft van de medewerkers geen gebruik mag maken van een sociaal medium onder werktijd.

  • Commerce
  • 26 April 2017
  • Redactie Adformatie

Driekwart van medewerkers bij bedrijven wil social media inzetten voor werk. Dat (en meer) blijkt uit het onderzoek 'Research Reveals Why Companies Fail at Employee Advocacy Programs' van Lewis onder ruim duizend kenniswerkers wereldwijd. Lewis presenteert de conclusie dat het verbieden van social media funest is voor de betrokkenheid van medewerkers, en toch mag de helft van de medewerkers geen gebruik maken van een sociaal medium onder werktijd. Freek Janssen, head of content EMEA bij Lewis: 'Je creëert er nog niet direct ambassadeurs mee, maar het toelaten van socialmedia-gebruik onder werktijd zou de eerste stap zijn voor werkgevers.'

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie