Vijfde ronde prijzenslag supers

Albert Heijn zet de prijzenslag voort. De supermarktketen maakt vandaag ruim driehonderd producten goedkoper en reageert daarmee op de prijsverlaging die concurrent Laurus (Edah, Super de Boer en Konmar) afgelopen week bekendmaakte.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het aantal producten dat Albert Heijn sinds half oktober in prijs heeft verlaagd, komt daarmee op 1800. Het is de vijfde keer dat er een prijsverlaging plaatsheeft. Een woordvoerder van Albert Heijn zegt dat van zowel A-merken als het goedkope merk Euroshopper de prijs naar beneden gaat. ‘Tot nu toe hebben wij circa 35 procent van de dagelijkse boodschappen in prijs verlaagd.'

MKB-Nederland is bang dat de prijzenslag ten koste gaat van de kleine detaillist. ‘Kleine supermarkten en speciaalzaken beginnen de gevolgen nu al te voelen’, meent MKB-voorzitter Loek Hermans. ‘Op de langere termijn is ook de consument de dupe van de verschraling van het aanbod. De prijzen zullen dan automatisch weer omhoog gaan.’

Economen van ABN Amro hebben berekend dat de inflatie in Nederland volgend jaar een stuk lager kan uitvallen door de prijzenslag (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie