Visa steunt lokale ondernemers met ‘Geniaal Lokaal’ campagne

Visa beloont creatieve ondernemers met online media campagne

De kapper die advies geeft via de webcam of een bakker die een webshop opende. De afgelopen maanden hebben lokale ondernemers veel creativiteit laten zien. Zo zag ook Visa.

De huidige situatie vormt een grote uitdaging, vooral voor veel kleine en middelgrote ondernemingen, zoals winkeliers en horecaondernemers. In heel Nederland hebben kleine winkeliers en ondernemers creatieve en sympathieke manieren gevonden om hun bedrijf aan te passen aan de situatie. Het resultaat: spannende nieuwe ideeën die de lokale handel stimuleren en voor positiviteit zorgen.

Visa, de wereldwijde speler op het gebied van digitale betalingen, juicht dit toe en wil deze plannen belonen. Het doel: lokale winkeliers, zelfstandigen, dienstverleners, freelancers en culturele initiatieven helpen, nu en de toekomst in. Visa zoekt in de ‘Geniaal Lokaal’ campagne kleine merchants (bedrijven die betalingen accepteren) met goede plannen en wil deze belonen met een online media campagne ter waarde van €2000 om nieuwe en oude klanten te bereiken. Met deze campagne hoopt Visa ook anderen te inspireren en laten zien hoe ondernemers hun vindingrijkheid kunnen gebruiken om zich aan te passen en te gedijen in deze nieuwe, uitdagende tijden.

"Lokale ondernemers, onder wie veel winkeliers, kappers, bakkers en horeca, zijn de ruggengraat van de Nederlandse economie en Visa is al jaren een partner voor deze bedrijven. Voor ons is het daarom geheel vanzelfsprekend dat we juist deze groep ondernemers steunen”, zegt Visa Head of Marketing Central Europe Merle Meier-Holsten over de campagne, die onderdeel is van een grotere Europese campagne waarin Visa 8 miljoen ondernemers ondersteunt.

Geniaal Lokaal

Via de actiepagina kunnen ondernemers hun uitgevoerde creatieve plan indienen. Een vakkundige jury bestaande uit Daniel van Delft, Country Manager Visa, Merle Meier-Holsten, Hoofd Marketing Centraal Europa Visa en Gerard van den Broek, Directeur De Ondernemer buigt zich over alle inzendingen en beoordelen deze op vindingrijkheid van het plan en het toekomstige potentieel voor het bedrijf.

De 15 beste inzendingen krijgen elk een online campagne ter waarde van €2000,-  op Facebook en Instagram om nieuwe en bestaande klanten in de directe omgeving te bereiken. Bovendien geeft Visa aan 15 ondernemers een pakket van drie online retail events van RetailTrends t.w.v. €250,00 zodat zij zich kunnen blijven ontwikkelen.

Plaats als eerste een reactie