Craft / 4 DECEMBER 2025, 14:04:56 AI is geen shortcut: de lessen achter KPN’s kerstcommercial'AI werkt alleen als je precies weet wat je wil', aldus topcreatieven Joris Tol en Gijs Sluijters over de Louis de kat-film van KPN.
Premium Campagnes / 4 DECEMBER 2025, 12:00:00 Louis de kat keert terug in KPN's allereerste (AI-)kerstcommercialEen 'intensief experiment' van KPN, Dentsu Creative, HolyFools, Google en een nieuw AI-expertteam.
Partnerbijdrage / 3 DECEMBER 2025, 13:20:00 Commerciële groei begint bij het begrijpen van het breinAls marketeers leren werken met het brein zoals het écht werkt, worden ze niet alleen effectiever — ze worden relevanter en succesvoller.
Premium Campagnes / 1 DECEMBER 2025, 14:30:30 McDonald’s keert kerst op z’n kop met AI-spot: 'De meest verschrikkelijke tijd''We wilden geen net-niet-AI-film, maar een volwaardige commercial die de absurditeit van AI mogelijk maakt', aldus Darre van Dijk (TBWA).
Premium Data & Insights / 27 NOVEMBER 2025, 07:00:00 CMO Barometer: AI domineert de agenda van CMO's in 2026Nederlandse CMO’s temperen optimisme, maar blijven investeren in AI en tech, zo blijkt uit onderzoek van Serviceplan Group en Adformatie.
Partnerbijdrage / 25 NOVEMBER 2025, 09:40:23 Hoe L’Oréal met beauty tech de hele funnel versterktL’Oréal Nordics laat zien hoe AI, creators en slimme targeting zorgen voor meer verkeer, meer engagement en meer conversies.
Premium Data & Insights / 24 NOVEMBER 2025, 11:00:00 Korting crazy: van Black Friday naar Black MonthDe doelgroepen die hier het hardst op aanslaan zijn jongeren (zowel Millennials als Gen Z) en vrouwen.
Premium Data & Insights / 21 NOVEMBER 2025, 10:00:00 Dit zijn de marketingtrends die er volgens Kantar toe doen in 2026Volgens Kantar schuiven in 2026 AI, inclusiviteit en creatieve intelligentie definitief door naar het hart van de marketingstrategie.
Partnerbijdrage / 11 NOVEMBER 2025, 14:52:26 Google stopt met Privacy Sandbox? Dan zijn eigen data nóg belangrijkerAndries Geerdes deelt zijn ervaringen met en visie op een toekomst zonder third-party cookies.
Premium Data & Insights / 7 NOVEMBER 2025, 15:05:18 Politieke partijen gaven 18,8 miljoen aan reclame uit in campagnetijdPartijen spendeerden het meeste budget aan tv-commercials, gevolgd door online display en krantenreclames. D66 was de grootste adverteerder.
Data & Insights / 7 NOVEMBER 2025, 13:36:02 Hoe merken en bureaus greep krijgen op de impact van eventsDe opbrengst van een event is een van de moeilijkst meetbare zaken in marketing. bvA en IDEA bundelen de krachten en bieden houvast.
Premium Data & Insights / 4 NOVEMBER 2025, 17:03:00 De comeback van conversie, plus 4 andere inzichten uit een onderzoek naar social advertisingTikTok wint terrein van Meta-platformen en ook Reddit groeit lekker door, zijn enkele andere inzichten.
Partnerbijdrage / 4 NOVEMBER 2025, 12:36:58 Zo weet je eindelijk welke online campagnes de kassa vullenKlanten die in de winkel komen oriënteren zich vaak eerst online. Server Side Tracking maakt de weg van online naar offline omzet zichtbaar.
Partnerbijdrage / 3 NOVEMBER 2025, 10:04:19 CMO’s als groeiversnellers: Leiderschap dat het verschil maaktWie de consument begrijpt en succesvol vertaalt naar groei, leidt de markt; en dat is precies waar de CMO het verschil maakt.
Premium Data & Insights / 30 OKTOBER 2025, 18:40:37 Halloween populair, maar nu nog even de portemonnee trekkenFranke Media deed onderzoek naar populariteit van 'het feest van de angsten'. Dat gaat al best lekker, maar er kan nog wel een tandje bij.
Partnerbijdrage / 30 OKTOBER 2025, 13:23:14 Van intuïtie naar intelligentie: zo bouw je een sterke datacultuurMeer data en tools maken je organisatie niet datagedreven zonder een goed fundament. Het begint bij cultuur.
Premium Data & Insights / 30 OKTOBER 2025, 07:52:12 Google-moederbedrijf groeit hard door dankzij AI en reclamesAdvertentie-inkomsten via Google en YouTube blijven groeien, al is AI de echte aanjager van Alphabets klinkende omzetcijfers.
Premium Data & Insights / 27 OKTOBER 2025, 08:34:14 D66 is tot dusver grootste adverteerder tijdens verkiezingscampagnePartij heeft tot dusver honderdduizenden euro's meer uitgegeven dan de nummers twee (VVD) en drie (GroenLinks-PvdA), stelt Nielsen.
Premium Data & Insights / 24 OKTOBER 2025, 10:16:58 Retail Buying Study: consumenten winkelen steeds kritischer en pragmatischerOnderzoek IPG Mediabrands gebaseerd op ruim 18.000 shoppers in dertien categorieën.
Premium Customer Experience / 20 OKTOBER 2025, 14:31:13 Gedragsverandering wordt product in 'winkel' op Dutch Design WeekHet nieuwe platform 'Gedrag.shop' is ontwikkeld door Fama Volat en De Reuringdienst.