Craft / 4 DECEMBER 2025, 14:04:56 AI is geen shortcut: de lessen achter KPN’s kerstcommercial'AI werkt alleen als je precies weet wat je wil', aldus topcreatieven Joris Tol en Gijs Sluijters over de Louis de kat-film van KPN.
Partnerbijdrage / 4 DECEMBER 2025, 13:58:46 QWIC en iO over de nieuwe koers van het e-bikemerkEen gesprek over merkstrategie, herpositioneren, bureausamenwerking en de uitdagingen van de competitieve e-bikemarkt.
Premium Campagnes / 4 DECEMBER 2025, 12:00:00 Louis de kat keert terug in KPN's allereerste (AI-)kerstcommercialEen 'intensief experiment' van KPN, Dentsu Creative, HolyFools, Google en een nieuw AI-expertteam.
Premium Campagnes / 1 DECEMBER 2025, 14:30:30 McDonald’s keert kerst op z’n kop met AI-spot: 'De meest verschrikkelijke tijd''We wilden geen net-niet-AI-film, maar een volwaardige commercial die de absurditeit van AI mogelijk maakt', aldus Darre van Dijk (TBWA).
Premium Artificial Intelligence / 27 NOVEMBER 2025, 10:05:08 Accenture investeert in AI-platform Alembic, dat het rendement van marketingcampagnes toontAlembic haalt maar liefst 145 miljoen dollar groeigeld op, onder andere bij Accenture.
Premium Digital transformation / 27 NOVEMBER 2025, 07:00:00 Dentsu opent ook in Amsterdam een innovatielabHet 'lab' maakt onderdeel uit van het wereldwijde Dentsu Lab-netwerk.
Premium Media / 25 NOVEMBER 2025, 14:00:00 NOS stopt met nieuwsberichten delen op X: 'Nadelen zijn te groot geworden'Ook Nieuwsuur plaatst er niet langer nieuwsberichten. De mediatitels blijven X wel volgen als nieuwsbron.
Premium Digital transformation / 25 NOVEMBER 2025, 08:46:23 Juo, dat bedrijven omzet laat halen uit abonnementen, haalt miljoenen euro's groeigeld opPools techbedrijf heeft hoofdkantoor in Amsterdam en Nederlandse klanten als BoccaCoffee en Mother's Earth.
Partnerbijdrage / 24 NOVEMBER 2025, 14:30:12 Hoe Versuni razendsnel innoveert met een AI-workflowHet bedrijf achter Philips en Saecco is door AI de helft minder tijd en geld kwijt aan creatie en brengt producten veel sneller op de markt.
Premium Artificial Intelligence / 21 NOVEMBER 2025, 11:45:16 KPMG en UvA testten bedrijf dat volledig op AI-agents draait en moesten al snel ingrijpenAI-onderneming ging voortvarend van start, maar de zogeheten agents dwaalden al snel af.
Partnerbijdrage / 19 NOVEMBER 2025, 14:27:49 Dit trend report is voor organisaties met groeiambitieMerken die in 2026 het verschil willen maken, moeten hun business opnieuw aanscherpen.
Premium Customer Experience / 12 NOVEMBER 2025, 07:00:00 Dept ontwikkelt digitaal loyaliteitsprogramma voor FC Internazionale MilanoLoyaliteitsprogramma heeft na een paar weken al 350 duizend geregistreerde accounts, zegt de voetbalclub.
Partnerbijdrage / 11 NOVEMBER 2025, 14:52:26 Google stopt met Privacy Sandbox? Dan zijn eigen data nóg belangrijkerAndries Geerdes deelt zijn ervaringen met en visie op een toekomst zonder third-party cookies.
Premium Digital transformation / 5 NOVEMBER 2025, 11:49:39 Kansspelautoriteit op digitaal gebied voor 7 jaar in zee met iOBureau gaat de digitale achterkant van Ksa's intranet en websites verzorgen.
Partnerbijdrage / 27 OKTOBER 2025, 15:06:54 Google’s AI Mode is er: wat dit betekent voor marketeersAI Mode verandert hoe mensen zoeken en hoe merken gevonden worden. Google legt uit wat dit betekent voor marketing, SEO en advertenties.
Premium Bureaus / 23 OKTOBER 2025, 16:01:07 GoSpooky investeert met Livestream Factory in toekomst social-commerceHet bureau verwacht per november vijf live-shows tegelijk te draaien, verspreid over Europa.
Partnerbijdrage / 13 OKTOBER 2025, 12:11:32 AI Agents: Zonder goed begin, geen goed eindeEen goed werkende AI Agent komt niet uit de lucht vallen. Er gaan vaak maanden van puzzelen en soms flinke discussies aan vooraf.
Premium Digital transformation / 13 OKTOBER 2025, 12:09:42 44 procent van de Nederlandse marketeers vreest dat AI creativiteit onder druk zetEen bijna even grote groep waarschuwt voor risico op een vertrouwensbreuk bij overmatig gebruik.
Premium Data & Insights / 7 OKTOBER 2025, 14:34:32 CMO’s in overlevingsstand: economie en AI zetten vak onder drukVolgens Yvonne van Bokhoven (Team Lewis) dwingt de economische onzekerheid marketeers tot keuzes tussen kosten en kwaliteit.
Premium Digital transformation / 22 SEPTEMBER 2025, 19:37:45 Tim van der Wiel (Gospooky): ‘Het spel is niet of je genoeg content maakt, maar of je slim en snel genoeg leert om relevant te blijven’ Drie speerpunten gaan volgens Van der Wiel ‘alles bepalen’ voor social in 2026. Hij legt ze uit.